Skip to main content

Fanfic by me :)

Hai korang....nak bagitau ni, mai ada la buat cerita2 mengarut (cerita rekaan) 
yang sekarang dah masuk chapter 4..

tapi sebelum ni posting kat blog kedua (jokermayra)
tetiba la pula teringin nak post kat sini...hehe

tapi tu la...sekadar buat suka-suka...bila dah terlebih berangan, berimaginasi, idea membuak-buak

sebab tu terfikir la nak buat cerita ni...and before this, memang mai ada buat story juga kat web asian fanfic

ahah...ni kalau sapa2 yang minat kpop mesti tau asian fanfic tu apa. kat sana la impian korang berangan nak jumpa artis feveret, yg disukai tu boleh tercapai...maksudnya banyak story yg dibuat, dengan watak cerita artis tu sendiri + watak bayangan yang korang nak..buat in English..

disebabkan writer's block (otak jammed) fanfic kat sana dah tak tersambung..berkulat dah..hahah

jadi sekarang tangan ni gatal balik pula nak menulis...berminat tak nak membaca? tapi kena bagi amaran awal2 dulu la...cerita ni memang rekaan tahap maksimum, ayat sengal, *sebab syok sendiri* 
jadi kalau teringin nak baca, sila tahan hati anda yang akan kegelian lepas baca satu2 bab..

Mai bagi description la sikit cerita yang mai buat pasai pa sebenarnya..hah baca naaa..

************


~ Ini hanya rekaan semata-mata dan sebagai hiburan untuk diri sendiri. Tapi watak yang berkaitan memang wujud dan berkaitan dengan penulis sendiri. Diharap fanfic ni juda dapat menghiburkan hati anda terutama kepada peminat fanfic di luar sana. Idea ni tercetus selepas sukar untuk tidur dan sedang mendengar lagu Rain Sound daripada kumpulan Kpop B.A.P. Jadi sebelum idea yang sedang mencurah-curah ni melimpah sia-sia marilah menulis dan hayati cerita ini ~


Sinopsis


Mayra, seorang gadis yang baru menamatkan pelajaran di university tempatan dan pengalaman dirinya melancong ke negara yang sangat disukai beliau iaitu Korea Selatan. Merupakan hardcore fans (peminat setia artis Kpop) dan sering mengikuti perkembangan artis kesayangan beliau. Bagaimana Mayra menikmati percutian di Korea, apakah kejadian manis, pahit yang akan berlaku sepanjang Mayra berada di Korea? adakah Mayra bernasib baik untuk dapat berjumpa dengan artis yang diminati atau dikenalinya?


Watak utama:

Mayra 
- handcore fans
bercita-cita tinggi


Lain-lain:
Tunggu jela dalam setiap bab nanti...harap2 ada watak yang anda suka


Nak tahu apa tajuk cerita ni?

^________^

Reminder again:
ni hanya rekaan semata-mata okay. 

Popular posts from this blog

Be Strong Hyunseung

I CAN'T BEAR TO SEE HIS CRYING LIKE THIS I'M CRYING TOO!! I know it's not nice to report news of someone death http://www.kstar10.com/view.htm?idxno=2012092010232327364 http://enewsworld.mnet.com/enews/contents.asp?idx=15518 But, still..Be strong Hyunseung..for your mom and your younger sister B2UTY always with you.. I know you need a lot of time to heal :( Rest in peace Mr.Jang I have to remove the gifs before  (Hyunseung dance with his late father)  to respect and concern..I'm sorry guys

B2ST TO RELEASE OST FOR DRAMA "BIG"

GOOD NEWS FOR B2UTIES!! Ahead of their comeback, B2ST will be participating in the OST for KBS latest drama ‘Big’. B2ST will release their OST track titled “Hated Person” on the midnight of June 11th. “Hated Person” was produced by Sweetune, the composers behind KARA’s “Mister”, “Step” and INFINITE’s “Be Mine”. The song is described to be a refreshing combination of synth and guitar sounds perfectly fit for the bright atmosphere of ‘Big’. Sweetune said, “B2ST’s ‘Hated Person’ is a refreshing track that will be a perfect fit for the hot summer.” B2ST also stated, “We’re glad to show a new side of B2ST through a new song for the first time in a while. Please show your interest and support in the OST and for ‘Big’.” Do you excited? Let's have high five together! ^__^ I miss them soo much! Their voice will rockin my day again B2ST  ♥   B2UTY Let's wait and keep support Their comeback is around the corner^^ ...

Winter Trip Jeju Island, Korea: Part 1

Assalamualaikum. Dah masuk tahun 2018, selamat tahun baru semua.  Banyak benda yang jadi dalam tahun 2017. Dari yang aku tak jangka, yang tak kesampaian, patah hati semualah. Yang paling tak sangka bila aku dapat juga curi masa untuk diri sendiri merawat hati yang terluka. chewwaaahh~ Kali ni nak share pasal trip musim sejuk aku dan geng travel si kakak ke Pulau Jeju sementara rasa teruja tu masih ada. Kitorang pun baru je balik tiga minggu yang lalu 16-19 Disember (semasa entri ni ditaip). Ceritanya, memang tak plan langsung nak keluar melancong untuk tahun 2017..sebab tahun ni merupakan starting point aku mula aktif dalam bidang fotografi secara serius. Banyak terlibat dalam ambil gambar job wedding, tunang, kenduri. Kembali aktif dengan kamera sebab masih belum dapat kerja yang tetap (hopefully soon to come). Dalam awal Oktober yang lalu, aku scroll timeline Facebook macam biasa, tuptup ternampak iklan dari page Air Asia mengkhabarkan yang route baru akan d...