Skip to main content

Reunion yang tak menjadi

assalamualaikum...korang sihat tak??alhamdulillah...
aku juga semakin membaik dari demam...alhamdulillah..
tau-tau jela kan sekarang nie musim penyakit mana dgn E-coli nya lagi...hari hujan lagi.. + bla..bla..bla..
harapnye korang sentiasa la sihat...kesihatan itu penting..hihi


okla..back to entry...
seswai ngan tajuk la korang tau kan sesape yg rindukan member-member xkshla zmn sekolah ke zaman keje ke korang tak kan lari dari perkataan REUNION nie..aaaaarrr...tak yah nak bohong...tau sume pun selalu juga kat wat pertemuan semula ngn kengkawan yg korang rindu...sama kes yang jadi ngan aku juga...


hari nie bersamaan 08.06.2011 (siap detail tarikh lag) haha
kawan yg sorang nie mmg dah plan nak wat reunion ngn bebudak yg len...sbbnye si kwn nie baru balik daripada berhijrah..hihi yeke??xla..dea stay pat len ar kiranya jd after few months dptla blk kk...aku tau dea mesti rindu kwn2 yg len sbb tu ajak kuar..aku dgn senang ati pun dah berkira-kira dah pakat mmg nak kuar juga lepak, stay2 kiut dgn dea + kwn2 yg len...tp dah last minit member yg len ada pulak yg xdpt join...masing-masing ngan hal sendiri...sudahnya yg jadi kuar aku, Sina, Wan, n mis Lobi Bibiey..


tak nak banyak citer la..bile dah jumpa kitorang pun pakat nak p tgk wayang sama2...tp terjadi pulak insiden lucu...tak disangka-sangka sorang kwn nie ( Hadi ) yg kitorang xsuspek lgsung dea akn ada di tmpt tu...tekejut beruk kami bila nampak dea dtg ngn Bibiey..hahaha!ingatkan dorang dating...bibi pn xtaw dea dgn si kwn tu..haha ambik jln sglat terus chow dr tmpt kami stay tu terus p tmpt len (alasan nak betapuk dr hadi)hihih...nakal!jaatnya kami..tabik spring dgn wan pandai kelentong bila hadi kol..mcm2 alasan yg ko reka ar pren...cayalah wak!hihi smbg jln p beli tiket...ekceli movie yg kami nak tgk sbnrnya ini






tak pun yang nie 




kononla kan berani nak tengok..hahaa tp wan si poyo xmau nak juga tgk cita len..hmm wat aku hangit!!last2 ikut jela cadangan dea nak tengok movie nie..pon citer hantu juga..






hmm..layan jela..konon nye citer hantu padahal tak juga..18 xxx yela kowt!!hampeh tul si wan nie...tu la pilih lagi movie nie..aish nak je aku kuar dr hall tu...tp thn jela nak juga tau kan citer sal pe kehenyeeer...hmm moment2 yg agak seksa nak tgk tu tutup2 mata jela...sumpah mmg aku rasa nak muntah nengok..klu di suruh tgk blk mmg aku tak hingin....sangat seksa!!makaaaaih.....so nasihat aku jan la bawa bebudak negok movie nie yer!!tak bagus tuk moral...(yg peliknye td ada juga terselit budak-budak kecik join sekali nengok movie nie) harap la penjaga yg membawa tlg tutupkan mata budak2 bila nengok scene yg tak sepatutnya...komen aku tuk movie Remember Me nie %$#@#$!!!!!
hahahaa...Remember sampai bila2 yg aku tak akan tengok lagi!!


dahla wat aku nak muntah dan juga wat aku ngn 3 org lg lapar..haha jadi makan time!!mencii dgn wan...dea lagi!!eya la..sbbnya pasal dea la juga aku dgn bibi tak jadi nak melantak makan Mekdi...huhu dah lama weyh xmkn fast food tuh!!terliurrr.......aku dgn bibi mogok kiut nak juga mam mekdi....pelik si wak nie tak pndai nak makan benda tuh...sodap la ging....hmmm...terpaksa la mengalah juga ikut majoriti nak juga ke KFC..tp aku sukeee...sbb wan juga yg belanja kitorang..yeyeeee trima kasih atas jasa bek anda...them masa syiok2 kitorang mkn tetibe dtg sorang nie (mgkn dr persatuan yg org2 bisu kot) ala sesape pun prnh juga kan terkena situasi mcm tuh..bila makan ada gangguan pulak kejap..tp aku yg xpenah2 nak layan benda2 mcm tuh tetiba cair pulak hati nak juga menuymbang + menderma + membeli..pakej nie!haha yela bila wat mcm tuh aku automatik dpt 2 keychain yg agak comel...pilih sendiri ok!haha lawaknye pulak org yg dr persatuan tu suh aku pilih keychain yg tuk lovers punye....walaawyh...aku single ok!!hati je dah kene curik oleh si dia di Korea...di suh pilih keychain kapel pastuh tunjuk signal aku dgn wan pulak...hamboi!!hambur ketawa kami...adoyaii..suka tul dorang sina n bibi...ketuk pala kamu...nsb i tetap mantain...wan ko steady jak...nothing's between us right??hahahaha..tp aku suke sgt2 keychain yg aku beli tuh..simple + kiut.. :p


pas makan sambung lagi jalan-jalan cuci mata pilih barang tengok kasut.....tergerak pulak hati nak beli cincin..ala untuk diri sendiri je..takdenye nak bagi kat sesape yg berkenaan...i kan single! (sekali lagi ayat kurang penting ditekankan) hihihi...pun sama juga 2 bentuk cincin i beli...kenapa 2??sbb aku nak la..haha..tejumpa pulak Cikgu Linglin..yeeee jejak kasih kejap dgn cikgu makro form6) rinduu cikgu :((
bibi dah blk awal mr.polo si driver tegar dah menunggu...sina pulak msh gian lg nak membeli barang nak beli baju masa tu pulak kasut yg aku pakai wat hal...tetibe je bermulut aku risau dah..time tuh pulak wat slh...akibatnya terpksa la aku berjalan dgn kaki terseret-seret..haha sbb aku takut mulut yg bru terbentuk tuh tmbh besar jadiknya i tak berkasut...sina pulak bek ati nak belanja selipar baru...wah!!murah la rezeki korang yg dah belanja aku hari nie...syg ko sina!hehehe dea pun beli selipar juga sma sejibik mcm aku kaler je len2...
pastu watpe??hmm..balik la pe lagi...nak hujan dowh...awan kat langit sgt gelap...cara kami berjalan menuju terminal bas mcm nak masuk pertandingan lumba jalan kaki ja..haha takut kehujanan..hihi
so jom layan gmbr barang yg dah jadi hak milik aku mulai hari nie..yaheei..




2 cincin


2 cincin = 2 keychain 



tinggal kenangan :)
kasut yg dah bermulut...nampak sgt dah nazak...kopek sana sini
terima kasih sudi jadi pelindung kaki ku berjalan ke mana-mana selama 4 bulan..haha


kasut baru yg cumil...thanks a lot Sina...^___^

terlebih mengarang pulak kali nie..haha klu wat karangan bm 2 stpm mmg terlebih patah perkataaan dah
ayat berjela-jela..ngam la ito!hihi
gumawo chingu ya...sgt have fun hari nie walaupun sekejap jak..










i love him 

Popular posts from this blog

Winter Trip Jeju Island, Korea: Part 1

Assalamualaikum. Dah masuk tahun 2018, selamat tahun baru semua.  Banyak benda yang jadi dalam tahun 2017. Dari yang aku tak jangka, yang tak kesampaian, patah hati semualah. Yang paling tak sangka bila aku dapat juga curi masa untuk diri sendiri merawat hati yang terluka. chewwaaahh~ Kali ni nak share pasal trip musim sejuk aku dan geng travel si kakak ke Pulau Jeju sementara rasa teruja tu masih ada. Kitorang pun baru je balik tiga minggu yang lalu 16-19 Disember (semasa entri ni ditaip). Ceritanya, memang tak plan langsung nak keluar melancong untuk tahun 2017..sebab tahun ni merupakan starting point aku mula aktif dalam bidang fotografi secara serius. Banyak terlibat dalam ambil gambar job wedding, tunang, kenduri. Kembali aktif dengan kamera sebab masih belum dapat kerja yang tetap (hopefully soon to come). Dalam awal Oktober yang lalu, aku scroll timeline Facebook macam biasa, tuptup ternampak iklan dari page Air Asia mengkhabarkan yang route baru akan dibuk

Pesta Kaamatan (Sabah Harvest Festival)

Kotobian Tadau Tagazo Do Kaamatan! Hehehe...apakah yang sedang dibebelkan tu? opppss..saya bukan mencarut ar....ni la ayat yang paling femes orang sabah selalu cakap kalau tiba ja penghujung bulan Mei..mau tau kenapa? begini..ayat tu sebenarnya merupakan ayat macam ucapan la lebih kurang...ucapan sempena sambutan Kaamatan (satu pesta yang diraikan di Sabah) Tau apa pula tu pesta kaamatan?okay ni saya nak cerita latar belakang, sejarah, topik pasal festival ni..baca betul2 tau.. Latar belakang (sumber dari wikipedia) ^_^ Tadau Kaamatan Pesta Kaamatan atau nama lain iaitu (Tadau Kaamatan) atau di dalam bahasa Kadazan "Magavau" merupakan upacara perayaan khas untuk menghormati "Bambazon" iaitu semangat padi. Perayaan ini adalah amalan secara tradisi Kaum Kadazan-Dusun sejak zaman berzaman. Perayaan "Magavau" ini biasanya diadakan selepas selesai menuai padi . Pesta Kaamatan yang dirayakan dewasa ini telah diluluskan oleh Majlis Undangan Kerajaan K

Sejarah nahas yang terburuk di Sabah

I'M A SABAHAN  Nahas udara tidak kira melibatkan kapal terbang atau helikopter, sememangnya mahu dielakkan semua umat manusia, namun ia berlaku juga kerana pelbagai faktor seperti mekanikal, teknikal, cuaca, landasan, masalah pesawat dan kecuaian manusia. Berikut beberapa kejadian nahas udara terburuk yang pernah berlaku di bumi Sabah, sebagai iktibar dan pengajaran kepada semua. Marilah kita sama sama mendoakan semoga roh kesemua mangsa dalam nahas itu, diberkati dan ditempatkan di kalangan orang Soleh. Amin. Tun Fuad Stephens, Ketua Menteri Sabah yang terkorban dalam nahas udara 7 Jun 1976. Nahas itu menggemparkan Malaysia dan dunia. Ketua Menteri Sabah, Tun Mohd Fuad Stephens dan 10 yang lain termasuk menteri kabinet, terkorban apabila pesawat Nomad milik Sabah Air, terhempas kira kira 2 kilometer dari landasan Lapangan Terbang Kota Kinabalu. Kejadian berlaku ketika pesawat hendak mendarat di Kota Kinabalu dari Labuan. Saksi mendengar dentuman di