Skip to main content

MAAF!entry yang agak KASAR, HOT, SEKSA (jadi ada aku kesah??)

assalamualaikum...
aku kat sini masih dlm keadaan yang penat, lesu dan longlai slps kenduri yang dah berlalu 2 hari  lepas
alhamdulillah...ramai jugak yang datang meriahkan majlis even semua yang datang kebanyakan beliau2..hihi
majlis untuk mendoakan kesejahteraan ahli keluarga yg terdekat nak mengerjakan umrah minggu nie..
hrp2 dorang slmt jlan dan slmt pulang..amin...


ok..kite tukar citer..
sejak seminggu dua yg lepas kecoh smcm je kan psl copy group yg wujud baru-baru nie
byk dah aku tengok kat facebook, kat blog mcm2 stori yg aku dgr psl group2 yg tak seberapa nie
KESIAN!!sangat-sangat KESIAN..
jadi aku pun dengan semangat yg berkobar-kobar nak berkongsi juga...


nak tau nape nye kesian?mereka-mereka nie nmpk sgt desprete nak mempromosikan diri bagai nak rak!
sampai nya nak mencedok idea dari orang lain..(pe yang aku membebel nie) ok jom spotcek!







haaaa....AMBIK KO!!THE 1ST EVER KPOP GROUP IN MALAYSIA kononnyee???
homaigod!!!!!!!siapa kah ini???sasak nafas!korang wat lawak ke??p masuk raja lawak la bro!

agak-agak la weyh....muka dah mcm ahli GAY tegar jak ku tgk!huh..nengok pic last tu!hadoyaaaii
mual perut nak termuntah...sakitnya hati melihat..nie ke yg nak jd 1st ever kpop in malaysia??
sorry to say la bro..TAK LAYAK!ntah berjaya ka jugak atau ke laut sebabnye...........

1-dari nama group dah sah-sah korang curik..takdenye asli..kat Korea tu dah lama wujud group 24/7..nie ha



2-penampilan??peerghh..pun sama nye nak mengikut style artis2 korea nak tayang tu, nak dedah ini bek tak payahla....haiissh..klu pun body tu sangat2 fit xpe juga..nie keding melidi je...
six pack pun konfem nye NON HADOO!

desprete sgt ke??
|
|
v


compare with this


tengok!tanpa perlu dedah pun nak buka sane sini dah sah-sah badan dorang nie lg berketul fit banding ngn korang..

rase-rase dorang ade tak mcm yg di atas nie?
SILA TUTUP MATA YE..xble tgk lama2...(doshee)aku just share je k..

3.mencinye bile dgr kamu meniru trademark SUJU...haiish takde identiti ori ye bang??dgr2 lg ada pulak nama sorang ahlinye Taemin.huh??biar betik..lg 1 bukti kuat menunjukkan yg korang nie mmg sgt suka menciplak org len..weyh!Taemin yg aku ngn kpop fans yg len kenal sorang je dr SHINEE..nie lau taemin dgr brita ada org copycat nama dia, dia msti guling laju2 punye arh!hahaha tersangat la kesian...korang mcm mana??aku nk termuntah darah dah nie..(tahan dulu abiskan entry nie then ko ble muntah puas2)hahahahahahahaha

24:7 ---> The 1st ever Kpop Group in Malaysia.. K stand for keindahan Pop.. 
Bagi 24:7 K ialah Keindahan ... saje nk nafikan, padahal nk tiru korean..BOLEH BLAH LA...



Yang tu baru satu...nie hah...ada lg yg aku nak kongsi..tentang the GULA GULA group kononnye laaa..
gula gula la sgt kan....nmpk sgt nak meniru!



warna warni sgt la konon mcm tuh...eeerrgh..geli semacam la..


nie nak nyanyi ke nak jual body??aigooo



yang wat aku rase lucu dorang nie nak juga berposing nak menayang bagai segala paha yg dah ku tgk mcm drumstik ayam..hahaha pun sama juga nak wat lawak...hmm tak terlawannye ngn female idol group Kpop yang asli...tgk nie
mana lagi cun??mmg SNSD + 4minute la pilihan aku...dorang pakai pe pun tetap cantik georgeous gtu..ntah-ntah bile pakai baju kurung, baju kebaya mmg kebabom la..

dengar-dengar ada antara mereka yg bernama GULA GULA nie yg beragama islam..hey!tak malu ke nak pakai macam tuh!almost semuanya nak ditayang..nak dibandingkan dgn Kpop dorang tuh semuanya non-muslim..xkan menimbulkan konflik bile pkai mcm tu..laen la kita kat sini..adat ketimuran msh tebal lg..
(aku pulak yang rasa segan)



aku bkn nak menjatuhkan industri muzik tanah air sendiri..tapi dgn ada kmpulan mcm nie aku tak yakin dorang nie ble pegi jauh ke tak...ke takkan pegi ke mana-mana??hahaha..dorang belum debut lagi dah ramai yg xsetuju, anti fans semakin bertambah(termasuk aku)..setakat 2-3 bulan praktis, latihan pastuh nak debut la konon!hmm..k0nfem takkan kemana cik akak dan abang sekalian..lau nak sgt mncontohi artis KPOP contohi sekali cara pengurusan mereka utk menubuhkan sesebuah group..sblm jd artis yg sah mesti jd trainee dulu untuk beberapa thn..ada yg smpi 5-6 7 thn jugak..hah xke lama tu?kuasai segala prkara yg dorg blaja mse jd trainee..hari2 latihan brsungguh-sungguh..hasilkan lagu sendiri..tgk hasil bile dah sah jd artis tak menghampakan langsung...sbb tu aku sbg efanz ssh mati dorg always proud dgn usaha dorang...

nie lau setakat ambik masa yang singkat, usaha pun tak sungguh2 tak kekal lama la kamu(wah!mcm mendoakan je)korang yg kemaruk sgt meniru tu wat lagu tulis sendiri jg ke??atau org len jg yg tlg ciptakan?sah2 lagu dr org len..jwpn....hahahha...rasanya aku mmg betul kowt?


p/s : aku sgt emosi bila tulis entry kali nie..aku mmg sgt2 HOWT..arrgggh!!!!!nak sejukkan ati aku dulu..nak layan lagu2 ngn video kpop asli...lagi besh!smbil nk abiskan muntah yg tertahan dari tadi..nyiahahaha...

Popular posts from this blog

Winter Trip Jeju Island, Korea: Part 1

Assalamualaikum. Dah masuk tahun 2018, selamat tahun baru semua.  Banyak benda yang jadi dalam tahun 2017. Dari yang aku tak jangka, yang tak kesampaian, patah hati semualah. Yang paling tak sangka bila aku dapat juga curi masa untuk diri sendiri merawat hati yang terluka. chewwaaahh~ Kali ni nak share pasal trip musim sejuk aku dan geng travel si kakak ke Pulau Jeju sementara rasa teruja tu masih ada. Kitorang pun baru je balik tiga minggu yang lalu 16-19 Disember (semasa entri ni ditaip). Ceritanya, memang tak plan langsung nak keluar melancong untuk tahun 2017..sebab tahun ni merupakan starting point aku mula aktif dalam bidang fotografi secara serius. Banyak terlibat dalam ambil gambar job wedding, tunang, kenduri. Kembali aktif dengan kamera sebab masih belum dapat kerja yang tetap (hopefully soon to come). Dalam awal Oktober yang lalu, aku scroll timeline Facebook macam biasa, tuptup ternampak iklan dari page Air Asia mengkhabarkan yang route baru akan dibuk

Pesta Kaamatan (Sabah Harvest Festival)

Kotobian Tadau Tagazo Do Kaamatan! Hehehe...apakah yang sedang dibebelkan tu? opppss..saya bukan mencarut ar....ni la ayat yang paling femes orang sabah selalu cakap kalau tiba ja penghujung bulan Mei..mau tau kenapa? begini..ayat tu sebenarnya merupakan ayat macam ucapan la lebih kurang...ucapan sempena sambutan Kaamatan (satu pesta yang diraikan di Sabah) Tau apa pula tu pesta kaamatan?okay ni saya nak cerita latar belakang, sejarah, topik pasal festival ni..baca betul2 tau.. Latar belakang (sumber dari wikipedia) ^_^ Tadau Kaamatan Pesta Kaamatan atau nama lain iaitu (Tadau Kaamatan) atau di dalam bahasa Kadazan "Magavau" merupakan upacara perayaan khas untuk menghormati "Bambazon" iaitu semangat padi. Perayaan ini adalah amalan secara tradisi Kaum Kadazan-Dusun sejak zaman berzaman. Perayaan "Magavau" ini biasanya diadakan selepas selesai menuai padi . Pesta Kaamatan yang dirayakan dewasa ini telah diluluskan oleh Majlis Undangan Kerajaan K

Sejarah nahas yang terburuk di Sabah

I'M A SABAHAN  Nahas udara tidak kira melibatkan kapal terbang atau helikopter, sememangnya mahu dielakkan semua umat manusia, namun ia berlaku juga kerana pelbagai faktor seperti mekanikal, teknikal, cuaca, landasan, masalah pesawat dan kecuaian manusia. Berikut beberapa kejadian nahas udara terburuk yang pernah berlaku di bumi Sabah, sebagai iktibar dan pengajaran kepada semua. Marilah kita sama sama mendoakan semoga roh kesemua mangsa dalam nahas itu, diberkati dan ditempatkan di kalangan orang Soleh. Amin. Tun Fuad Stephens, Ketua Menteri Sabah yang terkorban dalam nahas udara 7 Jun 1976. Nahas itu menggemparkan Malaysia dan dunia. Ketua Menteri Sabah, Tun Mohd Fuad Stephens dan 10 yang lain termasuk menteri kabinet, terkorban apabila pesawat Nomad milik Sabah Air, terhempas kira kira 2 kilometer dari landasan Lapangan Terbang Kota Kinabalu. Kejadian berlaku ketika pesawat hendak mendarat di Kota Kinabalu dari Labuan. Saksi mendengar dentuman di