Skip to main content

Sem 4..berjuang daan berjuang :)

Assalamualaikum..masih syawal lagi kan?Selamat hari raya aidilfitri..maaf jika ucapan dah terlewat
Semenjak mula sem baru ni n(sem 4), jadual harian semakin pack..
Hati kdg2 menggila sbb dah berjauhan dr family
yala..masa cuti sem sebulan lebih berkepi dgn family, bila nak pergi jadi tacing sendiri
meroyan nda mau balik..hihi tapi demi pelajaran, demi masa depan move on sajaaa..
sebenarnya sdh seminggu lebih balik semula ke shah alam (28.08.2012)


Banyak yang menguji sebermulanya sem baru ni
dgn kelas yg hari2 ada, dgn assignment yg mmg mengujakan
kena pi turun lawat court, buat report, selidik kes, cari orang utk diinterview
hopefully boleh get along dgn semua ni..

Remember study as a TAKWA
 seeking the knowledge is IBADAH
stick to it and put into our heart

Lagi2 dengan title sbg "senior" skrg..senior la gt memandangkan dh 2nd year^^
bila jumpa dgn freshie, blh share ilmu yg ada, jgn menyombong
ilmu yang ada dan bermanfaat boleh dikongsi..jangan bakhil dan kedekut untuk memberi

Dan to be honest, sdg membaiki diri ke arah yang lebih baik dan lagi baik InsyaAllah

Nawaitu (niat) kena betul, ikhlas, redha dgn takdir Allah
Tapi jgn sebulat hatinya menyerah tanpa usaha, we can make an effort to achieve our goals :)

Ingat ye adik, akak, abang, saudara dan saudari..


Oh ya..Subjek yang nak menemu bual orang tu ialah Intro to psychology..
Interview in progress, sdg memikirkan idea utk buat soalan yang berkenaan dgn topik yg diberi

Dan Alhamdulillah Allah memudahkan jalan dan ruang utk saya
Dapat respon yg baik dari seseorang yg sudi untuk ditemu bual..sbb sblm ni dh try kontek some peoples
tapi masing2 sibuk, dan sukar utk memberikan komitmen..

Nak tau sapa yang akan saya temu bual?
He's the one of my idol in journalism field..The way he behave on himself..Awesome me

Ashwad Ismail

Journalist, newscaster for Astro Awani



Mentor for me :)

He's quote that motivated me to work harder
with the things that i love to do
(related to courses that i'm taking) Journalism profession


InsyaAllah sedang mencari masa yg sesuai utk menemu bual beliau dan ibunya
Semoga diprmudahkan semuanya
Harap berjalan lancar utk assignment yg pertama utk semester (Julai) ini

SEE YA IN THE NEXT POST! ^^

-You can do to make it real the things that you want to do- 
Hika Mayra

Popular posts from this blog

Be Strong Hyunseung

I CAN'T BEAR TO SEE HIS CRYING LIKE THIS I'M CRYING TOO!! I know it's not nice to report news of someone death http://www.kstar10.com/view.htm?idxno=2012092010232327364 http://enewsworld.mnet.com/enews/contents.asp?idx=15518 But, still..Be strong Hyunseung..for your mom and your younger sister B2UTY always with you.. I know you need a lot of time to heal :( Rest in peace Mr.Jang I have to remove the gifs before  (Hyunseung dance with his late father)  to respect and concern..I'm sorry guys

B2ST TO RELEASE OST FOR DRAMA "BIG"

GOOD NEWS FOR B2UTIES!! Ahead of their comeback, B2ST will be participating in the OST for KBS latest drama ‘Big’. B2ST will release their OST track titled “Hated Person” on the midnight of June 11th. “Hated Person” was produced by Sweetune, the composers behind KARA’s “Mister”, “Step” and INFINITE’s “Be Mine”. The song is described to be a refreshing combination of synth and guitar sounds perfectly fit for the bright atmosphere of ‘Big’. Sweetune said, “B2ST’s ‘Hated Person’ is a refreshing track that will be a perfect fit for the hot summer.” B2ST also stated, “We’re glad to show a new side of B2ST through a new song for the first time in a while. Please show your interest and support in the OST and for ‘Big’.” Do you excited? Let's have high five together! ^__^ I miss them soo much! Their voice will rockin my day again B2ST  ♥   B2UTY Let's wait and keep support Their comeback is around the corner^^ ...

Winter Trip Jeju Island, Korea: Part 1

Assalamualaikum. Dah masuk tahun 2018, selamat tahun baru semua.  Banyak benda yang jadi dalam tahun 2017. Dari yang aku tak jangka, yang tak kesampaian, patah hati semualah. Yang paling tak sangka bila aku dapat juga curi masa untuk diri sendiri merawat hati yang terluka. chewwaaahh~ Kali ni nak share pasal trip musim sejuk aku dan geng travel si kakak ke Pulau Jeju sementara rasa teruja tu masih ada. Kitorang pun baru je balik tiga minggu yang lalu 16-19 Disember (semasa entri ni ditaip). Ceritanya, memang tak plan langsung nak keluar melancong untuk tahun 2017..sebab tahun ni merupakan starting point aku mula aktif dalam bidang fotografi secara serius. Banyak terlibat dalam ambil gambar job wedding, tunang, kenduri. Kembali aktif dengan kamera sebab masih belum dapat kerja yang tetap (hopefully soon to come). Dalam awal Oktober yang lalu, aku scroll timeline Facebook macam biasa, tuptup ternampak iklan dari page Air Asia mengkhabarkan yang route baru akan d...