Skip to main content

Food Hunting - Beans and Beans Cafe

Hi, assalamualaikum.
Went to Suria Sabah last week (Saturday) to visit my collage's booth. Da puas sembang dengan staff yang jaga booth tu, aku dengan Bibi round la pusing mall sebab da jarang kan masuk Suria Sabah tu.

Then terjumpa (terlimpas) satu cafe ni yang sememangnya aku sangat alert sebab berkonsepkan Korean cafe! Yes, I was right! I found another cafe that served bingsu (ice shaved) after the one in Oceanus Mall which is Nunpat.



This is Beans N Beans Cafe (Korean Cafe) that I've been looking for. Well, in Sabah its kinda hard to find Korean food which is halal and can be eaten by Muslims..So cafe ni salah satu yang menjadi sasaran untuk melegakan tekak yang da kering lepas borak panjang dengan staff UCSF di booth.

Ajak la bibi masuk cafe ni sebab teringin sangat nak makan bingsu. Selalu nak pergi kat Nunpat tu asyik full je seat sebab ramai sangat yang datang. Kali ni da alang-alang nampak yang paling terdekat maka jom lah kita order.

They serve a different type of bingsu. Ada bingsu red bean, choco bingsu, cheese, green tea and coffee bingsu. Aku n bibi decide nak rasa choco bingsu (aku), dengan cheese bingsu (bibi). Konsep sama dengan CaffeBene yang aku selalu pegi kat Sunway Piramid tu. Standard ar Korea punya style order, lepas da bagi order kat kaunter, dorang akan bagi satu alat penggera yang ada set no.order kita. 

Bila benda tu vibrate, tu tanda order kita dah siap, Tahu kan? Sapa yang pernah pegi mana-mana kafe Korean style memang biasa da dengan situasi tu



Ni la dia alat yang akan vibrate bila order kita dah siap. Tak tahu nama, sorry!



Bingsu da sampai, aku memang dah terliur tengok. 
Choco bingsu menggoda, cheese bingu seksi sangat! Aummm

Bila masuk mulut ja, terus sengih sampai ke telinga. Hahaha rndu terubat sebenarnya.
Da lama mengidam nak makan ice shaved ni


Looks yummy right?
Choco bingsu tu diletak brownies (yang bentuk segi empat kecik tu) selit banana sekali, ada biskut oreo, aiskrim and chocolate sauce
Cheese bingsu pula ditabur dengan cornflakes dengan selit sekali cheesecake cinonet kat bawah aiskrim tu

Nice! Nice...not bad! hehehe

And I love the environment. Simple but eye catching.

The concept a bit like mini library but actually it is not a real book. haha


It's really a nice place to hangout and have a long chat with your friends.



Well, I have a great time with bibi. Thanks for accompany me. :)








Popular posts from this blog

Be Strong Hyunseung

I CAN'T BEAR TO SEE HIS CRYING LIKE THIS I'M CRYING TOO!! I know it's not nice to report news of someone death http://www.kstar10.com/view.htm?idxno=2012092010232327364 http://enewsworld.mnet.com/enews/contents.asp?idx=15518 But, still..Be strong Hyunseung..for your mom and your younger sister B2UTY always with you.. I know you need a lot of time to heal :( Rest in peace Mr.Jang I have to remove the gifs before  (Hyunseung dance with his late father)  to respect and concern..I'm sorry guys

B2ST TO RELEASE OST FOR DRAMA "BIG"

GOOD NEWS FOR B2UTIES!! Ahead of their comeback, B2ST will be participating in the OST for KBS latest drama ‘Big’. B2ST will release their OST track titled “Hated Person” on the midnight of June 11th. “Hated Person” was produced by Sweetune, the composers behind KARA’s “Mister”, “Step” and INFINITE’s “Be Mine”. The song is described to be a refreshing combination of synth and guitar sounds perfectly fit for the bright atmosphere of ‘Big’. Sweetune said, “B2ST’s ‘Hated Person’ is a refreshing track that will be a perfect fit for the hot summer.” B2ST also stated, “We’re glad to show a new side of B2ST through a new song for the first time in a while. Please show your interest and support in the OST and for ‘Big’.” Do you excited? Let's have high five together! ^__^ I miss them soo much! Their voice will rockin my day again B2ST  ♥   B2UTY Let's wait and keep support Their comeback is around the corner^^ ...

Winter Trip Jeju Island, Korea: Part 1

Assalamualaikum. Dah masuk tahun 2018, selamat tahun baru semua.  Banyak benda yang jadi dalam tahun 2017. Dari yang aku tak jangka, yang tak kesampaian, patah hati semualah. Yang paling tak sangka bila aku dapat juga curi masa untuk diri sendiri merawat hati yang terluka. chewwaaahh~ Kali ni nak share pasal trip musim sejuk aku dan geng travel si kakak ke Pulau Jeju sementara rasa teruja tu masih ada. Kitorang pun baru je balik tiga minggu yang lalu 16-19 Disember (semasa entri ni ditaip). Ceritanya, memang tak plan langsung nak keluar melancong untuk tahun 2017..sebab tahun ni merupakan starting point aku mula aktif dalam bidang fotografi secara serius. Banyak terlibat dalam ambil gambar job wedding, tunang, kenduri. Kembali aktif dengan kamera sebab masih belum dapat kerja yang tetap (hopefully soon to come). Dalam awal Oktober yang lalu, aku scroll timeline Facebook macam biasa, tuptup ternampak iklan dari page Air Asia mengkhabarkan yang route baru akan d...