Skip to main content

Bila saya berjumpa dengan penulis kegemaran saya Ramlee Awang Murshid

yesterday~~~~ Oh my trouble seems so far away~~~ cewah!!
Dok laayn lagu The Beatles pula kan..macam suka sangat..hurmm suka apanya...
Dah masuk sem baru, 1st week ja dah kenyang dapat makanan (assignment)
melambak betimbun dah dibagi..
bertambah syg dgn lecture2 kat Unisel ni...tau2 ja kan kitorang dtg dgn minda yg fresh sem baru ni



hurmm..memikirkan assignment yang.....haissshh

1 subjek dah 3 makanan dibagi... cuba kali dgn 6 subjek
Homaii~~~ Kenyang perut..



Okla...malas mau membebel panajang2 ni...Dah la mukadimah pun di skip..hihi

Kelmarin (20.01.2013) pegi la jalan sorang2 kat PKNS
Jalan pun sebenarnya bersebab..nak berjumpa dgn pakcik RAM

Tau siapa dia??Post2 yg sblm ni ada gak kongsi pembacaan berkaitan buku2 beliau yg menjadi kegilaan yg memang gila *saya la tu* lagi-lagi tentang Laksamana Sunan


Bermula dengan Bagaikan Puteri, bersambung dgn Cinta Sang Ratu, Hijab Sang Pencinta, Cinta Sufi, Sutera Bidadari, dan terakhir sekali yg merupakan siri terakhir perjalanan hidup seorang hamba Allah yang bernama Saifuddin Jalis iaitu Sunan Musafir..


Sunan Musafir merupakan noktah terakhir perjalanan hidup Sunan yg sentiasa diburu kejahatan yang tidak tahu mengenal erti penat..Dan tugasnya adalah untuk membanteras kejahatan.


Eh...dah macam buat review buku je kan..haha

Sebenarnya mmg dah rancang nak gi PKNS jumpa beliau, sebab malam Sabtu tu baru ternampak update di FB kelab peminat beliau..Apalagi dgn rasa excited, teruja babababammm gitu laju ja terus keluar dari rumah..hihiii


the view of Book Sales..yup it's actually book sales..ada dari Karangkraf and so on





Pakcik @ abang pun boleh.. Abang RAM adakan sesi temu mesra dgn peminat yg membeli buku beliau..
sapa tak mau beli..buku novel dapat diskaun kooott...

Tapi lg byk beli buku novel fiksyen, banding dgn cintan cintun ni...
Dan semestinya buku2 RAM jadi pilihan hati.. 


"Aku Bercerita" yang paling ditunggu2..

sebenarnya ada 3 penulis novel yg buat sesi autograf dgn peminat..
tapi 2 daripada nya sy tak kenal sgt melainkan RAM (maafkan sy)
dan mereka dtg sempena ini







Kelab peminat RAM

Tu diaaa..Abg RAM dah mai

 Dapat juga snap gambar dgn beliau..
Tapi beliau sdg fokus nk sign kat buku..serius sgt >_<

 tgk kamera jap! peace~~

 Ni dia long queue nak dptkan sign abg RAM


 Lastly, ni la buku yg dpt di grab @ di beli dr book sales

bila dah mata mula membaca, minda terfokus pada pembacaan

Assignment entah ke mana...hahaa

sebab penulisan abg RAM betul2 buat kita akan rasa ditarik masuk ke dalam penceritaan beliau

membayangkan kita yg mengalami situasi yg terjadi

hurrmm

jadi kpd anda2 di luar sana yg sgt sukakan penulisn fiksyen,
pembayangan dan sukakan fantasi yang tidak berlebihan, saya sarankan anda membeli
dan membaca karya2 daripada RAMLEE AWANG MURSHID

Anda pasti tidak akan menyesal..Trust me! 

^^

Okla..beredar dulu..terima kasih kerana sudi membaca

p/s: kelas dah start, assignment melambak
makin menggila dgn kpop..hihi


Popular posts from this blog

Be Strong Hyunseung

I CAN'T BEAR TO SEE HIS CRYING LIKE THIS I'M CRYING TOO!! I know it's not nice to report news of someone death http://www.kstar10.com/view.htm?idxno=2012092010232327364 http://enewsworld.mnet.com/enews/contents.asp?idx=15518 But, still..Be strong Hyunseung..for your mom and your younger sister B2UTY always with you.. I know you need a lot of time to heal :( Rest in peace Mr.Jang I have to remove the gifs before  (Hyunseung dance with his late father)  to respect and concern..I'm sorry guys

B2ST TO RELEASE OST FOR DRAMA "BIG"

GOOD NEWS FOR B2UTIES!! Ahead of their comeback, B2ST will be participating in the OST for KBS latest drama ‘Big’. B2ST will release their OST track titled “Hated Person” on the midnight of June 11th. “Hated Person” was produced by Sweetune, the composers behind KARA’s “Mister”, “Step” and INFINITE’s “Be Mine”. The song is described to be a refreshing combination of synth and guitar sounds perfectly fit for the bright atmosphere of ‘Big’. Sweetune said, “B2ST’s ‘Hated Person’ is a refreshing track that will be a perfect fit for the hot summer.” B2ST also stated, “We’re glad to show a new side of B2ST through a new song for the first time in a while. Please show your interest and support in the OST and for ‘Big’.” Do you excited? Let's have high five together! ^__^ I miss them soo much! Their voice will rockin my day again B2ST  ♥   B2UTY Let's wait and keep support Their comeback is around the corner^^ ...

Winter Trip Jeju Island, Korea: Part 1

Assalamualaikum. Dah masuk tahun 2018, selamat tahun baru semua.  Banyak benda yang jadi dalam tahun 2017. Dari yang aku tak jangka, yang tak kesampaian, patah hati semualah. Yang paling tak sangka bila aku dapat juga curi masa untuk diri sendiri merawat hati yang terluka. chewwaaahh~ Kali ni nak share pasal trip musim sejuk aku dan geng travel si kakak ke Pulau Jeju sementara rasa teruja tu masih ada. Kitorang pun baru je balik tiga minggu yang lalu 16-19 Disember (semasa entri ni ditaip). Ceritanya, memang tak plan langsung nak keluar melancong untuk tahun 2017..sebab tahun ni merupakan starting point aku mula aktif dalam bidang fotografi secara serius. Banyak terlibat dalam ambil gambar job wedding, tunang, kenduri. Kembali aktif dengan kamera sebab masih belum dapat kerja yang tetap (hopefully soon to come). Dalam awal Oktober yang lalu, aku scroll timeline Facebook macam biasa, tuptup ternampak iklan dari page Air Asia mengkhabarkan yang route baru akan d...