Skip to main content

♥ Sahabat Terbaek ♥


salam smua....sedikit pengakuan di sini nk diluahkan
nk taw apa?hehe aku semakin malas nk update blog..
besa la da cuti2 sakan ne mcm2 nk d wat...
smpai xtaw nk wat pe lg..hahaa
tp cuba jg nk wat entry baru..yg sdg2 aja..yaii...

so bout my entry bru nun kt ats tuuu........
entry diz tyme juz nk share tntg shbt trbaek yg ada dlm idup aku...
aku amt syg sgt2 mereka yg brtakhta dlm ati aku...
kewujudan mreka buat aku rasa tingginya nilai PERSAHABATAN..


sgt susah mncari shbt yg sntiasa ada menawarkan diri,meminjamkan telinga dan hati utk dgr stiap curhat yg aku pendam dlm ati..yg ada kwn utk gembira, senang sbb kita senang..dan hilang bila kita susah!!
xperlu nafikan sbb hakikatnya smua org prnah melalui fasa@peringkat DIKHIANATI...
bkn smua org kuat utk hadapi stp mslh tnpa adanya dorongan..aku juga begitu..........


aku bersykur...sbb dlm meniti khidupan aku yg smakin singkat ne aku diberi anugerah yg sgt berharga!!
bernilai, dan sgt2 brmakna...khadiran shbt yg sntiasa ada tuk dgr kisah suka duka aku..
mgkin ada yg membandingkan nilai persahabatan dgn nilai mata wang asing, xpun ngn nilai emas ngan ntah pape lg material yg ada di dunia nie...
klu aku diberi pilihan antara smua 2 aku lbh menjunjung nilai persahabatan..
tp bg org yg agak2 sengkek msti pilih material kan..kan?stuju je..hihi

tp aku bkn jenis org yg mcm tuh ok...(penegasan di sini!)
yaheeei...hehe..
yela...material boleh dicari...tp xkan sma ngn persahabatan..
ssh nk jmpa taw...sbb ianya xdijual di mana2, di pasar, di tepi jln..kerat jari!
korg tak kan jumpa...sbbnya ia perlu dicari sndiri..
then bile da jumpa xboleh suka2 ati nk campak sembarangan..aish! nasib lg aku xmcm tuh..

dlm bersahabat mesti ikhlas kan...stuju x?
anggukkan kepala di dinding klu stuju..yeyeeehh!!
(serius kembali smbil kerut2 dahi)
aku xmeminta lbh dlm persahabatan yg terjalin...cukup sekadar keikhlasan, ketulusan, jujur dan sebaiknya menerima kelebihan dan kekurangan yg ada pd aku sbg teman yg tidak sempurna..


terima kasih krana sudi singgah dan menjadi shbt terbaik dlm hidup aku teman..



layan video nie..






Popular posts from this blog

Be Strong Hyunseung

I CAN'T BEAR TO SEE HIS CRYING LIKE THIS I'M CRYING TOO!! I know it's not nice to report news of someone death http://www.kstar10.com/view.htm?idxno=2012092010232327364 http://enewsworld.mnet.com/enews/contents.asp?idx=15518 But, still..Be strong Hyunseung..for your mom and your younger sister B2UTY always with you.. I know you need a lot of time to heal :( Rest in peace Mr.Jang I have to remove the gifs before  (Hyunseung dance with his late father)  to respect and concern..I'm sorry guys

B2ST TO RELEASE OST FOR DRAMA "BIG"

GOOD NEWS FOR B2UTIES!! Ahead of their comeback, B2ST will be participating in the OST for KBS latest drama ‘Big’. B2ST will release their OST track titled “Hated Person” on the midnight of June 11th. “Hated Person” was produced by Sweetune, the composers behind KARA’s “Mister”, “Step” and INFINITE’s “Be Mine”. The song is described to be a refreshing combination of synth and guitar sounds perfectly fit for the bright atmosphere of ‘Big’. Sweetune said, “B2ST’s ‘Hated Person’ is a refreshing track that will be a perfect fit for the hot summer.” B2ST also stated, “We’re glad to show a new side of B2ST through a new song for the first time in a while. Please show your interest and support in the OST and for ‘Big’.” Do you excited? Let's have high five together! ^__^ I miss them soo much! Their voice will rockin my day again B2ST  ♥   B2UTY Let's wait and keep support Their comeback is around the corner^^ ...

Winter Trip Jeju Island, Korea: Part 1

Assalamualaikum. Dah masuk tahun 2018, selamat tahun baru semua.  Banyak benda yang jadi dalam tahun 2017. Dari yang aku tak jangka, yang tak kesampaian, patah hati semualah. Yang paling tak sangka bila aku dapat juga curi masa untuk diri sendiri merawat hati yang terluka. chewwaaahh~ Kali ni nak share pasal trip musim sejuk aku dan geng travel si kakak ke Pulau Jeju sementara rasa teruja tu masih ada. Kitorang pun baru je balik tiga minggu yang lalu 16-19 Disember (semasa entri ni ditaip). Ceritanya, memang tak plan langsung nak keluar melancong untuk tahun 2017..sebab tahun ni merupakan starting point aku mula aktif dalam bidang fotografi secara serius. Banyak terlibat dalam ambil gambar job wedding, tunang, kenduri. Kembali aktif dengan kamera sebab masih belum dapat kerja yang tetap (hopefully soon to come). Dalam awal Oktober yang lalu, aku scroll timeline Facebook macam biasa, tuptup ternampak iklan dari page Air Asia mengkhabarkan yang route baru akan d...