Skip to main content

Wedding day Leyha | Yuz 11.03.2017

Assalamualaikum..

Sekian lama nda buat job wedding (jadi official photographer) gitu, last buat pun dalam bulan Mei tahun lepas..pergghh punya lama tu berehat..

Jadi tahun ni mau slow2 aku aktif balik ambil gambar terutamanya engagement / wedding..mau asah skill ba..lama nda beraksi..eventually bukan kepakaran bab wedding2 ni (sebab nda minat sangat). hahahaa

Last week, berdua dengan geng karas si Biebbiey bertolak awal pagi dari KK ke Kundasang sempena wedding day kawan sumandak Leyha..Sebab dalam masa yang sama mau buat praktikal snap sana sini gambar..Mana tau skills sudah ke laut nda pandai balik2 kan.. :p

Harapnya tangan masih ada bisa untuk shot dari few angles yang lain, create moment, ada story behind every pictures...kaaaann? hehee

Insha Allah minggu ni try job engagement a.k.a orang bertunang pula...berdebar sebab tau gambar2 yang aku ambil sebelum ni pun nda setanding dan sehebat otai2 yang sudah lama beraksi dalam industri fotografi perkahwinan ni..gua masih amatur beb..

Jadi, silalah menjamu mata dengan a few gambar yang sempat aku shoot masa wedding minggu lepas..











Well, I am not a professional photographer yet.. kadang2 ambil gambar untuk suka2 dan tambah koleksi..cuma bidang yang lebih aku suka dan minat adalah photojournalism, documentary, war/crisis..Yet still on process to achieve my dream to be true.. ;')



Popular posts from this blog

Be Strong Hyunseung

I CAN'T BEAR TO SEE HIS CRYING LIKE THIS I'M CRYING TOO!! I know it's not nice to report news of someone death http://www.kstar10.com/view.htm?idxno=2012092010232327364 http://enewsworld.mnet.com/enews/contents.asp?idx=15518 But, still..Be strong Hyunseung..for your mom and your younger sister B2UTY always with you.. I know you need a lot of time to heal :( Rest in peace Mr.Jang I have to remove the gifs before  (Hyunseung dance with his late father)  to respect and concern..I'm sorry guys

B2ST TO RELEASE OST FOR DRAMA "BIG"

GOOD NEWS FOR B2UTIES!! Ahead of their comeback, B2ST will be participating in the OST for KBS latest drama ‘Big’. B2ST will release their OST track titled “Hated Person” on the midnight of June 11th. “Hated Person” was produced by Sweetune, the composers behind KARA’s “Mister”, “Step” and INFINITE’s “Be Mine”. The song is described to be a refreshing combination of synth and guitar sounds perfectly fit for the bright atmosphere of ‘Big’. Sweetune said, “B2ST’s ‘Hated Person’ is a refreshing track that will be a perfect fit for the hot summer.” B2ST also stated, “We’re glad to show a new side of B2ST through a new song for the first time in a while. Please show your interest and support in the OST and for ‘Big’.” Do you excited? Let's have high five together! ^__^ I miss them soo much! Their voice will rockin my day again B2ST  ♥   B2UTY Let's wait and keep support Their comeback is around the corner^^ ...

Winter Trip Jeju Island, Korea: Part 1

Assalamualaikum. Dah masuk tahun 2018, selamat tahun baru semua.  Banyak benda yang jadi dalam tahun 2017. Dari yang aku tak jangka, yang tak kesampaian, patah hati semualah. Yang paling tak sangka bila aku dapat juga curi masa untuk diri sendiri merawat hati yang terluka. chewwaaahh~ Kali ni nak share pasal trip musim sejuk aku dan geng travel si kakak ke Pulau Jeju sementara rasa teruja tu masih ada. Kitorang pun baru je balik tiga minggu yang lalu 16-19 Disember (semasa entri ni ditaip). Ceritanya, memang tak plan langsung nak keluar melancong untuk tahun 2017..sebab tahun ni merupakan starting point aku mula aktif dalam bidang fotografi secara serius. Banyak terlibat dalam ambil gambar job wedding, tunang, kenduri. Kembali aktif dengan kamera sebab masih belum dapat kerja yang tetap (hopefully soon to come). Dalam awal Oktober yang lalu, aku scroll timeline Facebook macam biasa, tuptup ternampak iklan dari page Air Asia mengkhabarkan yang route baru akan d...