anniversary

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

아름다운 친구

Tuesday, November 30, 2010

Pemilik Hati

Wahai si pemilik hati,.. kuatkanlah hatimu,.. cekalkanlah hatimu,.. tabahkanlah hatimu,.. yakinkanlah hatimu,.. bersihkanlah hatimu,.. kerana setiap perlakuanmu bermula daripada hatimu...

Wahai si pemilik hati,.. berusahalah menjadi insan yang berseri,.. yang tak lekang dik biasan 7 cahaya yang menyinari,.. umpama pelangi menjelma sejenak setelah hujan diredai,.. dan umpama kesegaran cahaya mentari di pagi hari...


Wahai si pemilik hati,.. tabahkanlah dirimu menghadapi sebarang cubaan,.. sabarkanlah hatimu mengharungi arus ujian,.. lihatlah dengan hatimu segala isi tersirat yang tersimpan,.. yang menilai keteguhan dan kekuatan iman...



Wahai si pemilik hati,.. ingatlah, Allah sentiasa disisimu,.. dirimu bukan kesepian,.. dan bukan juga keseorangan,..tetapi sentiasa berteman,.. yang sentiasa disisimu tak kira masa, waktu dan ketika,.. walau dimana jua dirimu meniti arus kehidupan... 



Ya Allah ya tuhanku,.. sungguh beruntungnya hambamu ini kerana menjadi hambamu,.. sungguh beruntungnya hambamu ini kerana menjadi umat kekasihmu,.. sungguh beruntungnya hambamu ini kerana dilahirkan dengan islam,.. sungguh beruntungnya hambamu ini kerana dapat menerima nikmatmu yang mencurah-curah,.. nikmat yang kau beri sungguh beerti bagiku,.. umpama aliran air sungai yang tiada penghujung,.. sesungguhnya engkau tuhanku yang maha Esa lagi maha Agung...

Sunday, November 28, 2010

Permata Yang Dicari..♥♥



Hadirnya tanpa kusedari
Menggamit kasih cinta bersemi
Hadir cinta insan padaku ini
Anugerah kurniaan Ilahi

Lembut tutur bicaranya
Menarik hatiku untuk mendekatinya
Kesopanannya memikat di hati
Mendamaikan jiwaku yang resah ini

Ya Allah
Jika dia benar untukku
Dekatkanlah hatinya dengan hatiku
Jika dia bukan milikku
Damaikanlah hatiku
Dengan ketentuan-Mu

Dialah permata yang dicari
Selama ini baru kutemui 
Tapi ku tak pasti rencana Ilahi
Apakah dia kan kumiliki
Tidak sekali dinodai nafsu
Akan kubatasi dengan syariat-Mu
Jika dirinya bukan untukku
Redha hatiku dengan ketentuan-Mu

Ya Allah
Engkaulah tempat kubergantung harapanku
Kuharap diriku sentiasa di bawah rahmat-Mu 

kerosakan..

salam all...hehe...lamanya da xmenghapdate blog yg smakin kusam ne...wahahaahaa
seswaii la ngn tjuk entry tue...kerosakan yg brlaku kat blog aku ne...tnda2 mls nk mghias...hahaa....yela aku skg ne dok bz ngn exm...xmnyempat nk hias2 manje blog nie....skadar jenguk2 ilangkn rindu tue ade arr....ahax!stetment mngada jew!!piraaah..ok2..


kpd yg view2 blog nie mnta maaf la yee klu2 pmndgn kt blog ne wat mata2 korg yg indah jd len plak..haha xde mud lg nk hias blog ne nk bg lawa2...(bkn mng pn)huuuu.....mngade kn3????okla....nxt tyme aku akn merajin kn diri touch up balek...haha...ok papai..^^

Tuesday, November 23, 2010

..it's begin..

waaaa.....hari yg ditggu2 da dtg............hahaa
pe yg ko rsa mai???cuak???ngaaaaaaaa..pdn muka...
emm....paper 1st pengajian am 2 da pn tamat kemarin....
hari ne paper bm2...mai u can do it!!'


tp sygnya....aku msh SAKIT!!
huuu...rimas kn tyme2 exm plak bru nk demam...msty mood nk study ada KURENK ckit...
yela ko mai cikit...hmm...


yg pnting aku xkn lemah smgt...ne ujian tuk aku dlm exm besar kali ne...

teman2...doakan kesihatan aku k..
aku tkut dgn keadaan aku skg buat aku jd makin lemah....
aku xmau.....huhu doakan aku ya...
maaf utk smuanya....

Saturday, November 20, 2010

PERJUANGANKU...

dup dap dup dap................knapa??

hmmm....

perjuanganku akn bermula....

masa dpn yg akn ditentukan oleh aku sndiri....

prasaan??

sgt tkut,neves,bla..bla..bla..

teman2...doakan kejayaan aku...

aku jg akn doakan kejayaan kta smua...

nota hati:akn merindui kenangan yg sdh tercipta.....

Wednesday, November 17, 2010

♥ haRi bahagia ku ♥

salam all....
brtmbh2 jrg da mnjenguk + mengupdate blog yg indah kbr dr rupa ne...hahaha
korg pe kbr??hrpnya sht2 jew...sblm trlupa slmt mnyambut hari raya aidiladha...
pe yg korg korbankn thn ne??ayam, kambing, lembu, atau segala menatang yg len2??
aku hnya korbankn diri sndiri je...*tetiba plak*ada kaitan ke??
haha..rasanya ada...korbankn masa enjoy,masa main n fokus tuk exam ku...(STPM) uhuhu...

ok..smbg kpd crita yg asal...aku nk story tntg prjalanan aku sbg pejuang STPM..wah!ayat...hmm abaikan je
akhir thn bakal mnjelang..kan..kan??
bererti khdupan aku sbg pelajar d skola akn tamat xlama lg...
eden sodeehh!!huwaaaaaaaaaa...
dan sbg tnda akn berakhirnya perjalanan,aku & kwn2 yg len diraikan dlm 1 majlis yg sgt2 bermakna utk kami
MAJLIS GRADUASI...majlis terakhir bg kami smua yg tlh pn rasmi graduate...
mood majlis: sebak + sedih + hepy + mcm2 lg...







tgk gmbr ne cm bangga pulak..hahaha*




alhamdulillah...spnjg majlis berlangsung....smuanya berjalan ngn lancar...
thx tuk smua yg terlibt trmsuk guru2, ajk pra u, kwn2 yg len....
semakin dkt hari tuk bermulanya perjuangn...
semakin aku takut..sedih...
takut krna adakah aku dpt wat yg sesungguhnya??
sedih krana detik tuk aku & kwn2 semakin dekat kpd penamat sblm smuanya mmbawa haluan msing2..
hopefully smua dpt wat yg trbaik...
byk kenangan yg xdpt aku dan pstinya kwn2 len xdpt lupakan..
kenangn terakhir kami semua..
* yg pasti aku xkn lupa smpai bila2....




























memoRi terindah..............♥ ♥ 

Saturday, November 13, 2010

khas tuk PLASTIK..!!

hahahaa....mcm??ada yg trasa ka?????
hihihi....act tuk sapa2 yg baca entry ne bkn sal kmurang arr...
tp bout sum1 yg mnjengkelkn bg aku....
bg aku laaa...sbbnyaaaaaaaaa??
rimas la ada mnusia cmnie....

napa??ko rsa aku ska ko ke????
nehi mere pyar heyyh...huh!!!
tu jwpn jujur sjujurnya dr aku...
statement plg special tuk ko wahai PLASTIK!!


ACT...HATI AKU TRY MAU TRIMA KWUJUDAN KO....

tp bla sda ninguk prngai ko yg real cmna.....adehhh reject trus!!
napa ko gtu???mmg ksukaan ko ka nyusahkan idup org????
trutama idup kwn aku..(yaka??)hahaha dulu la...
sekarang???aku xtaw..sbb kmu sda diBOIKOT!!
padan muka!!wakakaakaa....


to PLASTIK...sdh2 la ya ngn prangai yg hipokrit tu...
lau mmg nda suka trus trg ja xyah la mau gedik2 cover prngai ko tu....
tgk aku...(prasan jap)
mmg xsuka ko...xpyh nk pura2...
jd ko nk sentap ka, mau trasa ka ada aku kesah??

NON ADO........



MOOD : GILA

Sunday, November 7, 2010

'TIRU GAYA MODEL CONTEST[SIHATIMERAHJAMBU]'

salam kwn2....nmpk entry bru kt ats kn??
tb2 plak rsa mau join...emm sja ngada2 jap..haha bley kn????
contest ne dpt dr bb cyg...makasi dalink..
smpat g lau mau ikut..klik lau b'minat  





n me blur jap....pic mna yg me nk tyg2 tuk u all...
jgn ada yg gugur hati nnt....huahahaha...[perasan!!]
n me decide pilih pic ne..




tadaaaaaaaaaaaaaa...
ngaaaaaaaaaaaaaaa....mcm??
hrp2 ada rezeki kn...^^

Saturday, November 6, 2010

got it..^^







aiii................
mau share sal pic yg biut ne..eh sala!yg cumil kiut ne.......
i got diz from my bestie QUE QUE....thx dalink....
i wanna hug u 2..
ngeeeeee...xpa2 d skola pn bley kan....lurp you...muah3....

hope ou frienship ever lasting....FOREVER...amin..

Thursday, November 4, 2010

..im ok..

I Still Love Him :[




juZ a memoRy...


When I see you smile and know that it is not for me, 
that is when I will miss you the most....

Tuesday, November 2, 2010

Broach...






























Tips Untuk Cemerlang dan Persediaan Menghadapi Peperiksaan…

salam smue..hyee...ngeh3 agak jrg da nk update blog ne...ne smua sbb xlme lg aku nk p daaa...huhu
p mna???rsa2??haha...rsa oren,cuklat..???hehe rsa takuttt....sbbnya...aku nk p brperang...wah!!iya2 jak kn...
ya mmg btul pn....prjuangn sbnr akn brmula...my journey for STPM begin on 23.11.2010...
naaaahh...nda lma g kn....kn....??mau taw pa yg aku rsa skg????
mcm2 adoo.....kecut, senak, muak, cuak...haha
hebat kan...alaa bkn aku sorg ja yg rsa cmtu..kmu n kmu yg kt luar sna pn of koz la pna gak kn rsa sedemikian....msa2 injured cm skg ne la smua prsaan tb2 dtg mnjelma (ayatku skema la plak) abaikan je...hehe


emmm...fkr2 blk...pjlnan spnjg sthun stgh dtg skola sbg pelajar STPM akn berakhir xlma lg...hmm....cukup ka ilmu yg aku dpt spnjg tempoh tu??dpt ka wat yg trbaik bla hari yg aku dan kwn2 yg lain tggu da tiba??hopefully usaha yg yg kmi wat slama nie xsia2...
rugi tu sthun stgh dok buang msa tnpa hasil yg NON ADOO...hihihi
potpet2 ja bla la nk share sal entry yg asal??ok2...aku nk stop da mbebel sal yg kuar ckit dr tjuk...ckit je xbyk mane pown...pown....ngaaaaaaaaaaaaaa..tagline sapa ar nie??.ok sbnrnya aku nk share tips2 yg brguna utk diaplikasi oleh smua plajar yg akn mghadapi exm xkira la dak skola mnengah, dak kolej ke dak U xpun tuk guru2 atau kakitgn yg kt ofis2 yg nk ambik exm sbb nk naik pangkat..btul ka???ada meh cmtu??mstilaaaaaa...mak aku pn ambik exm tau sbb nk naik pgkat..
(mau pncen da aktif g ambik exm kn..sdh2 la tu mey)hahax!ampun....xbrniat mau mntion...



ok la....back to normal..ne ada tips yg hope brguna tuk kita smua...

1. Semak jadual
Menyemak jadual peperiksaan penting bagi menentukan masa cukup untuk belajar, khususnya pada saat-saat akhir ini. Latihan mesti diteruskan mengikut kertas peperiksaan yang akhir diduduki terlebih dulu. Ini kerana apabila tiba hari peperiksaan, calon akan belajar subjek yang akan diuji pada hari pertama peperiksaan.
Jika melakukan demikian, bermakna anda telah membuat persiapan yang menyeluruh dan tidak ada subjek tertinggal atau tidak dipelajari.
2. Kunci peperiksaan
Apakah kunci kepada peperiksaan? Peperiksaan menuntut calon membuat banyak latihan dan ulang kaji bagi mengingati pelajaran lalu, selain mengelak diri daripada lupa fakta ketika menjawab soalan.
Oleh itu, anda jangan jemu untuk terus membuat ulang kaji, terutama menggunakan kertas peperiksaan tahun terdahulu atau soalan seiras. Langkah itu akan membiasakan anda dengan soalan standard, di samping membolehkan ingatan anda kekal dan berpanjangan.
3. Tentukan keutamaan
Belajar pada saat-saat akhir juga perlu mengutamakan mata pelajaran atau kemahiran yang masih belum atau kurang dikuasai. dalam hal ini, jangan sekali-kali belajar subjek yang anda sukai saja, sebaliknya merangkumi semua.
Ini kerana setiap peperiksaan akan membabitkan semua subjek dipelajari di sekolah, bukannya berdasarkan minat seseorang calon.
4. Banyak mengingat dan membuat kaitan
Mengingat adalah satu perkara penting yang mesti dilakukan calon dalam menghadapi peperiksaan. Pelbagai cara boleh anda digunakan untuk mengingat, antaranya belajar berulang kali mengenai sesuatu kemahiran.
Apa-apa pun cara digunakan, terpulang kepada anda, asalkan ia dapat membantu mengingat dan membuat kaitan apabila diperlukan.
5. Merancang persiapan peperiksaan
Ada tiga perkara yang mesti diamalkan calon bagi menentukan kejayaan cemerlang dalam peperiksaan.
a. Pertama, sebelum peperiksaan khususnya dalam tempoh beberapa minggu ini, kuat dan tingkatkan usaha serta semangat dengan belajar secara berterusan.
Selain di sekolah dan rumah, anda seharusnya mengambil peluang memanfaatkan masa yang ada, tidak kira di mana saja berada dengan membaca nota ringkas yang disediakan sebelum ini. Ini akan membantu anda mengingati semula apa yang telah dipelajari.
Dalam pada itu, kesihatan diri jangan diabaikan. Walaupun bersemangat untuk menduduki peperiksaan, janganlah keterlaluan hingga lupa makan dan minum. Ini kerana keadaan itu boleh menyebabkan anda jatuh sakit.
Tidur hendaklah mencukupi supaya anda sentiasa selesa dan dapat memberi tumpuan terhadap pelajaran sama ada ketika di sekolah mahupun sewaktu belajar sendiri di rumah. Kesihatan tubuh badan yang baik amat perlu, apatah lagi akan menduduki peperiksaan.
Buat seketika, lupakan dulu perkara-perkara lain yang anda minat, sebaliknya manfaat masa yang ada dengan mengulang kaji pelajaran. Ini kerana semua perkara itu boleh dilakukan kemudian berbanding peperiksaan yang kata orang sekali seumur hidup. Jangan lepaskan peluang keemasan itu.
Begitu juga dengan pengambilan makanan, seharusnya ia seimbang. Dalam masa beberapa hari ini juga, anda seharusnya makan makanan yang berzat dan boleh membantu mengembang dan mencergaskan minda anda.
Setelah segala persiapan diri sudah dilakukan, anda perlu pastikan keperluan peperiksaan yang lain tidak dilupakan, antaranya peralatan menulis khususnya pensel 2B, pemadam dan penajam pensel, jika tidak sediakan beberapa batang pensel. Pastikan peralatan ini disediakan lebih awal dan tidak lupa dibawa pada hari peperiksaan.
Sebaiknya tidurlah lebih awal pada malam hari peperiksaan. Langkah itu perlu supaya anda berasa segar dan dapat menghadapi kertas peperiksaan dengan tenang tanpa sebarang masalah.
b. Kedua, pada hari peperiksaan. Bangun dan pergi ke sekolah atau dewan peperiksaan lebih awal, bagaimanapun pastikan anda bersarapan terlebih dulu. Jika anda bangun lewat, bukan saja tidak sempat bersarapan, malah akan tergesa-gesa ke sekolah.
Ingat, perbuatan tergesa-gesa menjanjikan pelbagai masalah, antaranya membuatkan anda panik lalu tidak dapat menumpukan terhadap peperiksaan.
Sebelum itu, jangan lupa bersalaman dengan ibu bapa dan minta mereka mendoakan kita dapat menjawab soalan dengan jayanya.
Ketika berada dalam dewan peperiksaan, anda hendaklah dalam keadaan tenang dan anggaplah peperiksaan itu sebagai perkara biasa. Untuk menenangkan diri jika menggelabah, anda tariklah nafas panjang-panjang. Langkah itu membantu jantung anda mendapat bekalan oksigen yang mencukupi, sekali gus menghilangkan rasa gugup dan bimbang.
Apabila menjawab soalan, sekali lagi anda perlu tenang. Setelah diberi kebenaran oleh pengawas peperiksaan, jawablah soalan yang anda fikir mudah dulu. Jangan guna masa terlalu banyak untuk menjawab soalan sukar itu, sebaliknya terus selesaikan soalan lebih mudah. Soalan susah yang ditinggalkan sementara itu jangan diabaikan, tetapi dibuat kemudian.
Jika menjawab soalan objektif, ketelitian amat perlu. Menentukan pilihan jawapan yang tepat amat penting. Pastikan jawapan yang kita pilih dalam kertas soalan sama dengan huruf pada kertas jawapan. Seandainya tersalah tanda, padamkan betul-betul sehingga hilang tanda hitam pensel
Walaupun sudah yakin jawapan yang diberi, baik bagi soalan objektif mahupun subjektif, semakan sebelum kertas jawapan diserah kepada pengawas peperiksaan adalah perlu dalam memastikan semuanya betul dan sudah dijawab. Oleh itu, peruntukkan sedikit masa untuk tujuan semakan terakhir.
Pembahagian masa yang betul amat perlu ketika menjawab soalan. Gunakan masa yang diperuntukkan dengan berkesan. Jangan sekali-kali alpa atau khayal sewaktu menjawab kerana langkah itu akan merugikan anda.
c. Ketiga, selepas peperiksaan. Setelah menduduki sesuatu kertas peperiksaan, anda tidak digalakkan berbincang dulu dengan rakan atau sesiapa mengenainya. Ini perlu bagi mengelakkan perasaan kecewa jika didapati jawapan anda terpesong atau salah.
Jika ini berlaku, anda mungkin hilang semangat atau fikiran terganggu ketika menjawab kertas soalan berikutnya. Sebaiknya, bincang kertas soalan itu setelah peperiksaan berakhir.
Langkah terbaik, beri tumpuan penuh untuk menjawab soalan, bukannya menyemak jawapan.
6. Elakkan terbabit dengan situasi yang boleh mengganggu perasaan
Menjelang peperiksaan, pelbagai dugaan mungkin dihadapi. Oleh itu, anda seharusnya sentiasa bersedia menghadapi apa saja dugaan yang boleh mengganggu perasaan. Selepas menunaikan solat lima waktu, berdoalah supaya Allah SWT tenangkan perasaan dan dapat fokuskan tumpuan terhadap peperiksaan.
7. Berdoa dan bertawakal
Sering kali kita was-was ataupun tidak yakin dengan apa yang dilakukan. Dalam hal peperiksaan, anda tidak seharusnya kurang yakin dengan kemampuan diri jika sudah membuat persiapan rapi sejak awal lagi. Sepatutnya kita berdoa dan tawakal kepada Allah SWT kerana usaha itu adalah senjata terakhir bukan saja untuk membina keyakinan diri, malah mencapai kejayaan.
Itulah di antara tip-tip yang boleh digunakan oleh pelajar sebagai panduan persedian dan meghadapi peperiksaan tidak lama lagi. Di harap dengan panduan tip-tip di atas, kwn2 akan berkeyakinan dan membuat persiapan yang cukup untuk menghadapi ujian itu nanti.
Jadi, bagaimana persediaan anda sekarang ? Adakah anda sudah benar-benar bersedia ?? Jomm…kongsi ngn Mai....

I like you the best