Skip to main content

Hello Disember

Assalamualaikum warga blogger sekalian..




Hello December, my favorite month. 



Waahh da lama tak menjengah blog yang dah bersarang, berhabuk ni.

Last update 1-2 bulan yang lepas..maaak aih lama sangat..maaf la sebab masa tu betul-betul da sibuk dengan praktikal, ke sana sini dengan assignmentnya, lagi pula nak kena fly balik Shah Alam lepas habis je praktikal sebab kena buat presentation depan lecturer aktiviti sepanjang intenship.

Bayangkan jela, internship sepatutnya habis 28 November 2014, lecturer merangkap academic supervisor kat Unisel pula inform kat semua bebudak journalism yang intern, presentation dibuat pada tarikh tu juga, hari yang sama (28 november), mana tak kelam kabut nya mai bila dapat tau? Belum beli tiket flight lagi, belum inform supervisor kat company intern masa tu (RTM Sabah), terus rasa nak nangis je.

At the end, slow talk dengan mumy suruh belikan tiket flight sehari sebelum presentation (maknanya 27/11 da fly ke KL) yang tu da settle,

Nak bagitau supervisor tu satu hal lagi, cuak gilaa sebab masa tu newsroom agak sibuk juga la sebab baru habis persidangan DUN negeri, nak update pasal isu negeri lagi, kuatkan diri juga bagitau supervisor (seminggu awal inform) pasal apa tu ini. nasib baik kak tika a.k.a chief editor pun sempoi, baik hati bagi lepas 2 hari awal.

Bermakna lagi, mai dapat 3 hari awal habis intern disebabkan presentation sebab dorang pun tau mai kena balik ke Unisel, nak kena terbang jauh. jadi 26/11 tu mai lhari last mai kat newsroom BES, jumpa staff2 yg semua baik, boleh geng, bergambar2 lagi, dan hari last day kat kk juga, sebab esoknya dah flight ke KL

Sekarang dah selamat sampai di semenanjung, presentation pun selesai minggu lepas. Lega rasanya.
Ni pun dapat update sikit sebab ada waktu, lagi2 masa ni dah kat KL stay kat rumah akak..nanti nak kena balik Shah Alam lagi ambik barang yang lain.

Okay la nak update tu aje,,,bye2..
terima kasih kerana sudi membaca.
^_^

Popular posts from this blog

Be Strong Hyunseung

I CAN'T BEAR TO SEE HIS CRYING LIKE THIS I'M CRYING TOO!! I know it's not nice to report news of someone death http://www.kstar10.com/view.htm?idxno=2012092010232327364 http://enewsworld.mnet.com/enews/contents.asp?idx=15518 But, still..Be strong Hyunseung..for your mom and your younger sister B2UTY always with you.. I know you need a lot of time to heal :( Rest in peace Mr.Jang I have to remove the gifs before  (Hyunseung dance with his late father)  to respect and concern..I'm sorry guys

B2ST TO RELEASE OST FOR DRAMA "BIG"

GOOD NEWS FOR B2UTIES!! Ahead of their comeback, B2ST will be participating in the OST for KBS latest drama ‘Big’. B2ST will release their OST track titled “Hated Person” on the midnight of June 11th. “Hated Person” was produced by Sweetune, the composers behind KARA’s “Mister”, “Step” and INFINITE’s “Be Mine”. The song is described to be a refreshing combination of synth and guitar sounds perfectly fit for the bright atmosphere of ‘Big’. Sweetune said, “B2ST’s ‘Hated Person’ is a refreshing track that will be a perfect fit for the hot summer.” B2ST also stated, “We’re glad to show a new side of B2ST through a new song for the first time in a while. Please show your interest and support in the OST and for ‘Big’.” Do you excited? Let's have high five together! ^__^ I miss them soo much! Their voice will rockin my day again B2ST  ♥   B2UTY Let's wait and keep support Their comeback is around the corner^^ ...

Winter Trip Jeju Island, Korea: Part 1

Assalamualaikum. Dah masuk tahun 2018, selamat tahun baru semua.  Banyak benda yang jadi dalam tahun 2017. Dari yang aku tak jangka, yang tak kesampaian, patah hati semualah. Yang paling tak sangka bila aku dapat juga curi masa untuk diri sendiri merawat hati yang terluka. chewwaaahh~ Kali ni nak share pasal trip musim sejuk aku dan geng travel si kakak ke Pulau Jeju sementara rasa teruja tu masih ada. Kitorang pun baru je balik tiga minggu yang lalu 16-19 Disember (semasa entri ni ditaip). Ceritanya, memang tak plan langsung nak keluar melancong untuk tahun 2017..sebab tahun ni merupakan starting point aku mula aktif dalam bidang fotografi secara serius. Banyak terlibat dalam ambil gambar job wedding, tunang, kenduri. Kembali aktif dengan kamera sebab masih belum dapat kerja yang tetap (hopefully soon to come). Dalam awal Oktober yang lalu, aku scroll timeline Facebook macam biasa, tuptup ternampak iklan dari page Air Asia mengkhabarkan yang route baru akan d...